» Utbildningar hit och utbildningar dit

I slutet av 9:an sker det första, vad arbetslivet ska bestå av. I slutet av Gymnasiet sker det andra, dax att börja jobba med valet du valde sista minuten på sista terminen av 9:an. Har tillräckligt med problem, som vad frukosten ska bestå av på morgonen, asjobbigt. Hur ska det gå då att ta livsavgörande beslut som kan förfölja en livet ut, ett som togs i stressen bland allt annat desutom.
 
Tog fel beslut där i 9an, men bytte snabbt. Men bara efter några månader ploppade frågan upp igen "Var det verkligen rätt att byta?" Var och varannan dag sker tankegångarna om valet, det som ska vara bakgrunden livet ut. Orkar jag stanna, vill jag plugga, hur kommer det sig att denna linje är bättre än andra eller vad har den där som inte den här har? Jag vet inte, alltså verkligen, jag vet inte. Denna dag ser ut såhär, men morgondagen kan få helt andra betydelser som påverkar mot ett annat håll.
 Tiden som liten,problem som då verkade störst i världen men nu klassas som en fis i rymden i ens egna vardag


MATILDA ROSQVIST
23 September, 2015 - 10:23 / BLOGG: http://matildays.se

Det där är knepigt, när man inte känner sig 100% säker!

bookofems.blogg.se
10 September, 2015 - 10:23 / BLOGG: http://bookofems.blogg.se/

det är inte lätt att veta. Gå på magkänsla och följ ditt hjärta <3

Amanda Westberg
10 September, 2015 - 10:23 / BLOGG: http://awestbergg.blogg.se/

Tycker det du skrev va riktigt bra! Jag kämpar som en gris för att intala mig att jag valt rätt linje fast jag känner att jag inte gjort det. Men det ska nog funka, man kan ju plugga till något annat efter studenten också, så det finns ju alltid valmöjligheter som tur är :)


Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår lilla hemlighet)

Har du en blogg/hemsda?:

Kommentar:

Trackback