» Bilder från militär dagen

Dagen började med att vi samlades för tävlingar, så vi fortsatte med det vi gjorde igår att alla från tekniken (1:or, 2:or och 3:or). Vi samlades i bollhallen och gick sedan till våra grupper. Det var en massa olika tävlingar, en där man skulle skicka vidare ett kort med hjälp av olika kroppsdelar, som te.x munnen. Tror aldrig jag har skrattat så mycket på så kort tid... Eftersom på teknik linjen finns det en inriktning med flyg, så bestod av grenarna att landa ett flygplan med hjälp av en flygsimulator. Jag testade aldrig, men det såg sjukt svårt ut!
Vi fick även i våra grupper måla varsit lakan som skulle sättas upp i korridåen, det skulle beskriva gruppen. Vårt lakan blev ett lakan med färg över hela och en sjua i mitten. Vi bokstabligen hällde över färg som vi spred ut med hjälp av löv och pinnar.
Jag fick vara kapten över klassen, haha sjukt kul. Men skämnde nog ut min inför hela skolan... Vi gick och marcherade runt i hela skolan och skrev ut ramsor osv. I varge korridor gick vi, alla trappor upp och ned. Så missade man oss, då har man gjort något grymt fel! Sjukt kul, men jag har dock lite ont i halsen nu efter allt skrikande....
 
 Ogge in action
 
När man var klar med tävlingarna för dagen var det korvgrillning som stod på schemat. Det blev även våran lunch. Mycket mysigare än för alla dom andra linjerna som var tvugna att käka den vanliga gammla skolmaten. Dock är inte just grillkorv det bästa jag vet, men bara det att vi alla stod ute, man snackade med människor gjorde att det blev helt okej!
Sofie började även slänga sina nycklar till mig, något som snabbt urartade och blev till en grej där hon och en annan kille från hennes klass försökte kasta till varandra på dom mest udda sätten.
När alla hade käkat klart var det prisutdelning. Jag och mitt lag kom på 4:e plats, så jag fick inget pris :(
 

 
Och tack till Oscar och Amanda för lån av byxor och hatt!
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår lilla hemlighet)

Har du en blogg/hemsda?:

Kommentar:

Trackback