» Pepparkaks(karusell)?

Hallojsan. Mitt lilla projekt idag skulle vara att bygga ett pepparkakshus. Hade inget annat för mig idag. Gick sådär. Började bra, slutade sämre. Som vanligt kan jag inte göra något som vanligt, utan ska alltid försöka försvåra det. Ibland går det och ibland inte.

Så istället för att göra ett vanligt traditionellt hus man bara köper färdigt, limmar ihop ixh pyntar. Skulle jag göra ett eget, från grunden dock med färdig köpt deg. Men sen började jag som vanligt googla runt för att hitta något svårare. Och det hittade jag. En karusell!! I pepparkaka! Tjo ho my, bra ide.....

Så den här kvällen har jag suttigt och ritat, måttat, klippt, bakat, skärt, bränt fingret i varmt socker. Har faktiskt fortfarande ont. För att tillslut få ihop en ganska skaplig karusell. Blev faktiskt nöjd med den.

Sen började jag att pynta den... Såklart var det vanliga med, nonstop och Kristyr.
Jag pyntade och pyntade, så som man ska göra. Och gissa vad helvetes grejen glr???? Den trillar ihop.... Så hela grejen ovanför liksom åker mer i den under...... Så nu har hag en karusell för 1 cm människor....


Orkade ibte ens ta kort på den i slutet, var sp arg. Haha, mamma var tvungen att komma och liksom hjälpa mig. För annars hade både den och allt annat runtom mig varit utslängt genom fönstret. Hehe


Erica
04 December, 2013 - 23:23 / BLOGG: http://icusen.blogg.se


Tack söta du :) Fin blogg du har!!!

Ååå nej!! Lider verkligen med dig och jag hade så gärna velat se ditt mästerverk. Jag ska nog göra ett pepparkakshus från scratch i helgen. Gjorde ett förra året som blev supermysig. Ska lägga upp bild på det i dagarna. Tycker så synd om dig!! :( Det går inte att fixa det då???

Erica
04 December, 2013 - 23:23 / BLOGG: http://icusen.blogg.se


Tack söta du :) Fin blogg du har!!!

Ååå nej!! Lider verkligen med dig och jag hade så gärna velat se ditt mästerverk. Jag ska nog göra ett pepparkakshus från scratch i helgen. Gjorde ett förra året som blev supermysig. Ska lägga upp bild på det i dagarna. Tycker så synd om dig!! :( Det går inte att fixa det då???

Svar: Tack så jättemycket :)

Åhh, det vill jag se!
Nej tyvärr ibte, själva botten hade vikts på nått konstigt sätt. Men jag tror det kanske funkar om jag bara gör en ny. Eller får den vara så, får pynta den lite mer så det ser ut som att det var meningen ;)
hade du en bra dag igår då?
My Fredblad

Liza
05 December, 2013 - 23:23 / BLOGG: http://www.christmasmagic.blogg.se

Men nej. vad tråkigt! Kan du inte försöka klistra ihop den med kristyr igen? Så himla trist! Hade gärna sett hur den ser ut!


Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår lilla hemlighet)

Har du en blogg/hemsda?:

Kommentar:

Trackback