» Helvetet på morgonen

Klockan stod idag ställd på 5.45. Det var så att säga mörkt ute fortfarande. Rättare sagt, det var kolsvart ute. Man såg bara några lampor blinka borta vid nyckelby. Jag trodde bokstavligen att någon skämtade med mig, att något hade gått fel med larmet så det lät tidigare. Snart är man i perioden när det är mörkr både när man kommer hem och när man går.
Bild från i lördags med tjejerna på tal om att åka hem när det är kolsvart.

Igår var en sån där mysig dag som bara flöt på, gick i skolan som vanligt och påvägen hem mötte jag upp Frida som följde med.
Vi tog det fett chill, käkade brända bullar, skrattade och försökte kolla på nån serie. Vi tog vanliga kanelbullar och skulle värma dom i ugnen så dom skulle kännas som nybakta, vilket vi gjorde... Och lite till... Hela huset fick den där lukten av hembakat för dom blev till nästan kolbitar.

Frida stannade inte så länge utan drog hem ganska snabbt. Så själv gjorde jag ordning middag till alla och sen stack jag ner till gårn där jag var resten av kvällen. Gjorde även liten del av matteläxan där, även väldigt mycket klotter osv gjordes i mattehäftet för koncentrationen var på noll.




Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår lilla hemlighet)

Har du en blogg/hemsda?:

Kommentar:

Trackback