» Feminight

Fick ett event på facebook om feminight. Satt vid tc och var påväg hem, när jag bestämde mig för att dra dit istället. Hörde mig runt och fick veta att ganska många skulle dit så där var det ingen snack om saken! Natalie skulle även för första gången köra sin nya låt live!
Hade ingen aning hur man skulle ta sig dit, så mötte upp Tildah vid gullmars så åkte vi tillsamans dit, kul att träffa henne igen! Det var inte igår...
Feminight var i en ascool byggnad vid högdalen, så man gick från tuben igenom en skateparl så låg dem över gatan. Byggnaden såg skitkul ut utifrån men jättemysig och cool inuti. Älskade hela viben på byggnaden!
Fyra personer av dom aom uppträdde kände jag, så askul att se dom! Tråkigt nog, och att man bor på ekerö så var jag tungen att sticka redan runt tio, och då var jag hemma vid tolv... Vilket gjorde att jag missade när BO$$$A körde, cary kom fram till oss när vi stod i kön och lät skitglad att vi var där! Men men, kommer antagligen se dom spela fler gånger.
Faminight är till för att ge kvinnor och tjejer utrymme. Massa musik och även några som läste poesi. Man fixk betala inträde och där inne kunde man även köpa mat och sånt. Dom överflödiga pengarna gick till systerjouren somaya, som hjälper kvinnor som behlver hjälp både med terapi, stöd som pengar, kläder, mat och även skyddat boende




Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår lilla hemlighet)

Har du en blogg/hemsda?:

Kommentar:

Trackback