» Genus hit och Genus dit

Ja jag har förstått grejen, det ska vara jämnalikt och jag håller med. MEN ska man då hela tiden prata om hur orättvist det är? Situationen blir som man gör och ser på den. Måste man hela tiden påpeka samhällets brister, varför inte istället börja lyfta fram dom bra sakerna? Bara att blicka tillbaka och se hur långt vi har kommit, hur mycket längre fram vi är i utvecklingen om man gemför med andra länder! Ja vi må ha en bit kvar, men vi har även kommit en bit påvägen! Det enda vi i dagsläget gör är att utbilda dom små i att ständigt se brister, att lära dom hur fel och negativt allting är. Är det så vi vill att vårt samhälle ska klassas? Trist, dålig och sjukt orättvist.
Läste nyss en artikel på aftonbladets hemsida om hur "Grabbigheten sak bort från barnspel". Och sånt gör mig så jävla förbannad. Ha i åtanke att det endast är för att dom vill locka till sig flera köpare och användare av spelen. Varför skulle det locka till sig flera användare bara för att man plockar bort element från det? Som att ingen tjej i hela världen gillar krig, och då ska alla som nu gillar det anpassa sig efter dom? Kan man inte bara göra det mera okej för barn rumtom i världen att gilla det man gillar, inte gilla det som dagens normer säger att man ska gilla? På det viset skulle alla få kunna chansen att uttryka sig som dom nu vill, redan från att man är liten. Hur svårt ska det vara för människor att inse att vi är olika, men det är okej för ingen vill vara som alla andra innerst inne.
 Sitter arg och lyssnar på den gammla hederliga "Gå På Salong med Cleo och Kristin. Gammal bild, men shit va sugen jag blev på kaffe när jag såg den!


Kerstin
07 Oktober, 2014 - 07:35 / BLOGG: http://kerstinklingefjord.blogg.se

Vilket bra och intressant inlägg :)

Svar: Tack så mycket :)
My Fredblad


Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår lilla hemlighet)

Har du en blogg/hemsda?:

Kommentar:

Trackback