» fooood

Hallojsan allesamans, Idag så började dagen med att jag hade ett tidigt möte, så då var det bara att gå upp och åka in till stan. Trodde alvarligt att jag skulle ta och somna i bilen, haha. Men lyckades på det lilla hedliga att hålla mig vaken.
Efter det så åkte pappa med oss hem, kul att träffa honom igen, sist var det inte lika munter stämmning... Påvägen hem stannade vi vid Japan photo inne i stan, jag har letat efter en ny självutlösare eftersom min är paj, och Malin tipsade mig om det stället förut. Men vi hittade ingen bra, och när jag väl hade hittat en som värkade jäätebra, så visade det sig att den kostade 899:-, så den blev det inte...
När vi kom hem så fixade vi i ordning lite här hemma, vi städae i boden som är precis vid ingången, åkte och slängde en massa kartong och så jämnade vi ut backen för den blir full av gropar när man åker upp med bilen. Så vi hann med en hel del saker faktiskt.
 
 
Nu ikväll då hade mamma också en mamma-middag, dom är några mammor som träffar ca en gång i månaden, dom alla har barn i min ålder, känner dom flesta av dom, te.x Malin är en av dom.
Men eftersom jag fick knäppen idag och inte hade något att göra när dom bara ville se på tv:n så ställde jag upp frivilligt att laga maten. Älskar att baka/laga mat, så det var inte bara för det.
Men det blev i alla fall 3 sortesr paj, mini-laxpaj till förrät, chevre-ostpaj med spenat och soltorkade tomater till varmrätt och blanade-bär paj till efterrät.
Tror faktiskt dom blev rätt så nöjda :D hoppas det i alla fall, finns inget värre än när man blivit hembjuden till någon och man är lika hungug när man går därifrån som när man kom eftersom maten inte var så god...
 
 
och eftersom jag lagade maten, slipper jag disken ;) neeeej jag skojjade, eftersom jag är en sån snäll och otroligt duktig dotter, hjälpte jag såklart också till med den. Svärmorsdröm jag är.
 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår lilla hemlighet)

Har du en blogg/hemsda?:

Kommentar:

Trackback