» why are you so skinny?

 
jag kan inte prata för hur andra känner, men jag kan prata om hur jag har och har haft det.
 
Men jag har nästan i hela mitt liv varit den lilla knubbiga. Lite längre och lite större. Alltid en storlek större, om inte tillochmed tre.
Nu på sistone har det dock varit tvärt om, något som jag jobbar med, men till det är inte det som jag ville komma till just nu.
 
Jag påvärkades sjukt mycket av att få höra hur jag var, hur jag bettedde mig, och framförallt hur jag såg ut. det ändrade tillslut mitt liv. Det tog så att säga över mitt liv ett tag.
Jag lyssnade för mycket på vad andra sa. Det som jag tillslut också börjde säga till mig själv. Jag vet, man ska inte ta åt sig, gå bara där ifrån. Shake it off. Som alla "vuxna" säger. Men som tjej i 10års ålder, ganska jättelågt självförtroende, är det fan inte lätt ska ni allt veta.
 
Folk nu för tiden har det för enkelt. Det blir innga direkta konsekvenser. Man kan säga vad man vill, det är vår fulla rätt som människor i ett "demokrattiskt land", men favan... Tänk efter innan ni säger nått. Ha lite förnuft. Tänk över det nu just är påväg att säga eller skriva. Folk blir berörda. tro mig. Även om det inte syns utapå, kan det fortfaradne kännas som om nån står och slår en i ansiktet inuti.
 
 
Det har hänt mig, alltför många gånger. Man bara står där, tackar och tar emot.
 
Men det här med att vara för smal. Är det bra? Sammhället tycker det i alla fall. det kan vi ganska lungt lista ut. Finns väll inte en enda Elle tidning utan nån liten model med någon sorts ätstörning, eller vad säger ni? För den där tidningen med bara "normalviktiga" människor inuti har jag inte sätt. Skulle väll vara DN i sånna fall, om ens det...
 
Åt båda hållen, precis som att ingen vill höra att dom är knubbiga, finns det faktiskt dom som inte vill höra hur smala dom är. Som hon säger, mank an inte rå för hur man egentligen ser ut. Vissa saker går faktiskt inte att ändra på. Men vi borde ta och börja respektera det. Jag känner faktiskt en hel del.Det är lika tungt för dom personerna att hela tiden höra hur smala dom är. Dom har kanske varit det hela livet, och har i hela livet kanske velat ha lite höfter eller så? Some n tjej, hon var tvungen att dricka oboy med bara grädde, annars kunde hon inte sitta på en vanlig stol för benen stack ut såpassmycket. Ett lyxproblem för vissa, ett allvarligt problem för andra.
'
-Ät lite så blir det bra igen, nästan som jag för 5 år sedan fick höra, -sluta ät, då blilr allt bra igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Men skillnadnen är, vem tror ni gjorde något av det?
 
 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår lilla hemlighet)

Har du en blogg/hemsda?:

Kommentar:

Trackback