» Idag

Hejsan allihopa.

Dagen började med att jag nästan hållde på att missa bussen. Jag som har varit så duktig och gått tidigare ön vanligt, för att SLIPPA behöva springa sista biten, men men, jg kom med.

Resten av vägen fram gick väldigt smidigt, han med en tidigare tunnelbana, vilket att jag han med en tidigare buss också, så jag slapp skynda mig så där jättemycket fram till själva radion.

Eftersom jag inte är anställd, så måste det alltid vara någon som kommer och mötet mig vid receptionen för att jag ska kunna komma förbi säkerhets grejerna. Det har alltid varit Anne som hämtat mig, min handledare. Men idag var det en annan tjej som jag inte sätt tidigare.

Men i alla fall, hon hämtade henne och sedan var jag med henne och två till på deras morgon möte. Ett möte där dom ska fundera ut vad som ska vara med på programmet som dom sänder.

Efter mötet var klart var dom allihopa tvinga att ringa runt och få dit folk som ska delta i programmet, skriva manus och få ihop allihopa.

Medans dom gjorde det, läste jag nog alla tidningar som dom hade där, och inte bara en gång. Haha. Men det känns i alla fall bättre än att sitta med mobilen, jag vet inte, men att sitta med en tidning känns seriösare än att hålla på med mobilen, på något konstigt sätt ;)

Efter det käkade vi lunch, jag hade med matlåda som vanligt. Ganska skönt, då vet man att det blir go mat ;)

Efter lunchen hängde jag med en tjej som jobbar som biträdande producent för Ugglas program som går på fredagarna. Hon berättade lite om hur dom jobbade och sen pratade vi om massa annat.

Efter det hjälpte jag Anne med kaffet för gästerna som skulle komma till programmet, programmet som jag var med på morgonmötet för.

Under själva sändningen satt jag i kontrollrumet och lyssnade. När det slutade, slutade även jag. Så jag gick till bussen och åkte hem.

Nu står jag och väntar på mamma i Ekerö C, vi ska åka till veterinären så Kiwi ska få sin 12 veckors spruta.

För att hålla värmen nu måste jag hoppa runt lite, hej dååå :)


Trackback