» Edingburg

Som sagt, som dom flesta, eller som mina trogna bloggläsare vet, så var jag innan julafton i Edingburk med familjen. Mamma, min morbro och min morfar
 
Min morbror pluggade där för länge sen, och när han pluggade där hälsade min morfar på några gånger. Nu när det var några år sen dom senast var där, så fick min morfar i present att åka dit för att se hur det ser ut nu, några år senare :D

Det var kul att vara där, få använda sin engelska lite mer än bara i skolan. Fanns en massa shopping centrum, men eftersom ingen annan där es "gillar" att gå i affärer, blevd et inte så mycket sånt :( Hade kunnat stannat där dubbelt så länge bara för att gå igenom varge butik, meter för meter. Haha

Tog såklart me dmig min lilla älskling, kameran, och knäppte en och annan bild ;)
 
Dock är det inga sånna där bilder där man ligger på stranden. Klimatet var ungefär som det var hema i svergie, bara att våran himel var blåare ;)
Precis utanför hotellet.
Hus man såg frånn bussfärden in mot stan
Mera hus
Bussen, i bakgrunde ser man berget där slottet stod på.
byggnad som jag inte kommer ihåg varför jag tog kort på det, en känd byggnad tror jag :P
Lite av slottet, som står på berget.
En gata, till höger, bortom bilden, fanns stället vi åt frukost på.
Fruuukost
Fruuukost
staty i en byggnad?
Paridsehjul
Dom hade en stor marknad, som var fullproppad av människor, men i början av allt hade dom ställt allt det här. Förutom statyan, den flyttar man nog inte.
I väntan, på något
sightseeing bussen
Jenners, jättefint varuhus förkläder och en massa andra pryla
mera va slottet
En pub
Museu, tror jag
Inne på Jenner, mikael (morbror) och morfar
På marknaden, enda "bra" bilden
 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår lilla hemlighet)

Har du en blogg/hemsda?:

Kommentar:

Trackback