» 2013, kapitel 1 av 365 avklarat.

Blev en lugn hemma dag i dag. Hade planerat bio med Malin, men kroppen ville inte som jag och det blev ändrat.

På dan gick vi över till Hanna och hämtade bilen där. Mamma drack och kunde därför inte köra hem, så klart. Stannade dock ett tag och drack lite te innan vi fortsatte mot mataffären.

Vi handlade och begav oss sedan hem. Mamma åkte och träffade Anneli och Jennnifer för hundpromenad. Jag passade så på att springa en runda. Eller springa och springa, mest halka runt. Ett steg fram, blev nästan två steg bak. Men, men, bättre än inget.

Och tur var det att jag sprang för sedan på kvällen, tryckte jag i mig nästan en hel påse m&m. Dock mådde jag väldigt dåligt efteråt. Kanske inte var så konstigt ;)

Testade lite olika sorters fotograferings sett senare på kvällen. Fick dock en hel del sms av mamma att jag skulle sluta och gå och läggs mig, klockan var en hel den. Men blev ganska nöjd med några av dom.

Får se om jag hinner lägga ut dom innan i morgon då jag åker till farfar. Men ni får vänta och se, annars kommer dom säkert lite senare.

Tog bilder på nyårsafton, men blev inte så jätte nöjd. Hoppas dock Hanna och dom blev nöjdare med dom. Nästan alla bilder bestod av deras barn som viftade med tomtebloss.

Vi firade själva "nyåret" vid halv 11, så alla barn skulle orka vara uppe. Vi tolvslaget stannade vi inne för hundarnas skull, dom är redan fyrverkeri rädda, och ska då inte behöva oroas sig ännu mera ute. Men vi släckte alla lampor, så man såg dom få som var.

Var faktisk inte så många, som i alla fall vi såg, som sköt raketer.

Vi gick sedan hem vid ca 1, somnade ganska fort. Kanske inte det roligaste sättet att fira nyår, barnen hade nog det allra roligaste. Dom lekte att tomteblossen var fyrverkerier som dom sedan kastade ut från terrassen ut mot åkern. Haha

Vi hade också sånna där lyktor som man ska tända och så. Men det regnade och blåste något fruktansvärt, så vi tände en, som krockade med allt. Då gav vi upp dom. Kanske kommer tända dom någon, mera vindstilla dag ;)

PUSS OCH KRAM, GLAD FORTSÄTTNING




Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår lilla hemlighet)

Har du en blogg/hemsda?:

Kommentar:

Trackback