» idag

Idag vaknade jag vid 6.30 av att lill skräpet skulle gå ut. Var vaken till ca 6.40 så hon skulle få i sig mat osv. Gick sedan och la mig, vilket inte kiwi ville. Satte in henne i buren, där hon sover, och sedan försökte jag sova vidare.
 
Kiwi satt och ylade/pep/skrek i 1h och 10 min...
 
Det värsta är att det enda man kan göra är att låta henne vara, för om jag nu skulle lägga mig hos henne, kommer hon aldrig att lära sig att det bara är att somna om utan då måste jag alltid sova i buren med henne, vilket jag värkligen inte har lust med.
 
Men vid 10 kom mamma och tog henne så jag skulle få sova vidare. vilket jag gjorde. Jag väcktes av mamma vid 1. Skulle egentligen gått upp vid 11 eftersom jag hade träning vid 12... Men men.
 
Istället så åkte jag ner till backen vid halv två och åkte skidor. Först åkte jag några åk med Hanna, mammas kommpis och hennes två söner, men sedan valde jag att åka ensam i dom lite större backarna. Vid tre kom Julia ner, så då åkte jag såklart med henne. Vi åkte hem vid ca fem tiden.
 
Väll hemma hade Hanna redan kommit, hon och killarna skulle komma hit och fika och fira lite att Ture precis fyllt år. På kvällen kom Thomas, Hannas man, över med middag till alla. mums. Så då slapp vi tänka på att ställa oss och laga mat och så.
 
På kvällen fick jag nått ryck och dammade hela rummet, gick igenom alla kläder, fixade i garderoberna, gjorde i ordning plats för ordning nya spegeln och skruvade ihop lite Ikea prylar som kom idag medans jag var borta.
 
Det är så gulligt för att Kiwi har inte riktigt fattat grejen med vad en spegelbild är, så när hon får syn på sin egna går hon fram och börjar låta, som om det skulle vara en hund på andra sidan. Såklart så hållde hon på att göra det med min spegel, eftersom den fortfarande står på golvet. Ska försöka få upp den på väggen lite senare nån dag i veckan.
 
I morgon kommer Julia antagligen över, jag ska också passa hundarna, så då får hon en chans att se Kiwi när hon fortfarande är pyttis. Sen på tisdag ska jag följa med Hanna och dom och åka skridksor, får se om jag fortfarande kan ;)
 


Isabelle
25 Februari, 2013 - 00:19 / BLOGG: http://chaabelly.wordpress.com

Hej, var gärna med i tävlingen på min blogg där du kan vinna ett valfritt mobilsmycke i samarbete med Prylgrossen.se

http://chaabelly.wordpress.com/2013/02/24/tavling-vinn-valfritt-mobilsmycke/

Kram!

Pontus Granlund
25 Februari, 2013 - 00:19 / BLOGG: http://pontusgranlund.blogg.se

Kul att du är med och tävlar i min tävling! :)
Glöm nu inte att kika in och se vem vinnaren blev, kram!


Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår lilla hemlighet)

Har du en blogg/hemsda?:

Kommentar:

Trackback