» Påväg mot Arlanda

Sitter i bilen. Snön piskar bilen i våran färd framåt. Vaknade tidigt, eller sent, beror från vilket håll man ser det.

Trodde när mamma väckte mig att helvetet hade brunstigt löst, det var inte sant, inte kunde man gå upp nu eller? Jag fick i alla fall på mig kläder, väskan var redan packad, så jag slängde mig ner i soffan med en kopp te innan det var dax för att dra sig mot bilen. Man hörde hur snön yrade utanför fönstret, det var tyst, det ända man hörde var hur mamma packade dom allra sista sakerna.

Bilen var igen snöad, så det var bara att ta fram skrapan och borsten. det snöade fortfarande. När bilen var renskrapad, uppstod nästa problem. Hur ska väskorna få plats? Det slutade med att jag och morfar tryckte in tre stycka i bakluckan och en har jag här bak med mig.

Snart är vi framme, hoppas jag, eftersom jag håller på att somna hela tiden, och det kan bli jobbigt. Men ljudet mot snön som slår mot bilen och radion med "Pink" på håller mig vaken. Mina fötter har domnat bort av kylan, mina händer är påväg att göra detsamma.




Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår lilla hemlighet)

Har du en blogg/hemsda?:

Kommentar:

Trackback