» Vinterland

Och nu är luften full av 
Tusen tusen kristaller 
Som glittrar i lyktorna 
När dom sakta faller 
På den knirrande knarrande vägen fram 
I ett vinterland
 
Vädret som jag ville, att det skulle vara ju vara jsut ute när jag kom hem, så ni skulle få en massa härliga LJUSA vinterbilder, men istället så det började nästan att bli mörkt redan vid 3...
 
Mamma hämtade mig som tur var i skolan, eftersom alla bussar ställdes in, så jag kanske hade fått varit i skolan ett tag. Men, då på vägen hem, hade plogaren såklart inte plogat våran väg, men eftersom vi har så snälla grannar så gick vi in till dom i någon timme för att värma upp oss.
 
När vi kom hem, hade mamma börjat få ont i kroppen, men ängeln som man är så ställde jag mig i köket och lagade middagen. Så nu sitter man här i soffan, riktigt mätt och varm, från brasan som sprakar i kaminen.
 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår lilla hemlighet)

Har du en blogg/hemsda?:

Kommentar:

Trackback