» Dagarna

I år ska vi fira julafton hos morfar, jag skulle åka upp några dagar innan alla andra för att få spendera extra tid med honom. Jag skulle egentligen ha åkt upp till min morfar i fredags, men eftersom jag fortfarande var lite krasslig sköt vi upp det till dagen efter, alltså till igår. Mamma väckte mig vid 11 och så att jag var tvungen att packa osv för att hinna med bussen. Men efter ca 15 min säger hon att jag kan gå och lägga mig igen. Norrtälje, där han bor, var det snöoväder och han kunde inte komma ut med bilen ens. Så det var ingen idé att åka upp då. Vi bestämde oss då för att jag skulle åka upp med mamma på julafton och istället stanna några dagar extra efteråt.

Jag hade ingenting att göra på dan, så jag gick över till Hanna. Senare på kvällen kom mamma också dit, då lagade vi mat, och senare på kvällen gick vi hem. Jag försökte lära Ture, 5år, hur man ritade perspektivmålning, det gick faktiskt ganska bra :D

Idag, söndag, dag innan julafton, ska jag och mamma ha städ dag. Klockan är 1 och vi ligger fortfarande i soffan... U drar hur mycket städande denna dag kommer innehålla. Jag föreslog att vi istället skulle åka upp till morfar, men eftersom mamma skulle skjutsa Mikael, skulle hon vara tvungen att åka tillbaka till Stockholm i morgon. Så vi skippade det.

Gammal, någon vecka, från min instagram




Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår lilla hemlighet)

Har du en blogg/hemsda?:

Kommentar:

Trackback